Ontwikkeling van brievenbusdoosjes
“Wim van der Louw van Drukkerij Van der Louw hielp ons meer dan uitstekend met de ontwikkeling van brievenbusdoosjes, sleeves, hang tags en kopkaarten”, concludeert een van de oprichters van Hagelswag, Lennart de Jong. “We verkopen bonbonkwaliteit chocoladehagelslag in een luxueuze glazen fles en daar hoort natuurlijk mooi gepresenteerde verpakking bij. Maar dat niet alleen, het ontwerp moest ook veilig en handzaam zijn. Wij hadden dus heel wat noten op onze zang en Wim heeft ons uitstekend hierin geadviseerd.”
Afmeting en ontwerp brievenbusdoosjes
Hagelswag had dus naar eigen zeggen een behoorlijk aantal eisen voor de navulverpakkingen c.q. brievenbusdoosjes waarmee rekening moest worden gehouden. Het karton moest voedselveilig zijn en zorgen dat de chocolade niet zou smelten. Het ontwerp moest een sleuf bevatten om het glas eenvoudig te vullen. Het moest een bepaalde afmeting hebben, zodat de navulverpakkingen per drie naar de klant konden worden verstuurd per brievenbuspost.
Meer dan advies brievenbusdoosjes, sleeves en hang tag
Lennart vervolgt: “Via Google-zoekresultaten kwamen wij al snel uit bij de verschillende websites van drukkerij van der Louw: verpakkingenbedrukken.nl, bedrukte-doosjes.nl en doosjesopmaat.nl. Aangetrokken door hun duidelijke online presentatie maakten wij een afspraak met Wim. “In de showroom in Berkel & Rodenrijs werden zij allerhartelijkst door Wim ontvangen en liet hij voorbeelden zien. De heren merkten al snel dat Wim heel veel ervaring heeft in het bedenken en ontwikkelen van verpakkingen. Er ontstond een wisselwerking van verbeteringsslagen van gezamenlijke ideeën, waarbij Wim tot het uiterste ging. “Zo gaf hij tips hoe wij de verpakking van de sleeve moesten ontwerpen en onbenutte ruimte konden gebruiken voor bijvoorbeeld acties. Wim bedacht ook hoe wij van overgebleven karton een leuke kopkaart in de vorm van een Hagelswag fles konden maken.“
Verkoop aan meer dan 40 landen
De heren Robbert Vos en Lennart de Jong van Drukkerij Van der Louw bedachten anderhalf jaar geleden tijdens een lunch – jawel, met een bammetje hagelslag - bij hun voormalige werkgever dit hagelslagconcept! Door middel van een crowdfunding-campagne zijn ze gestart. Inmiddels verkopen ze dit luxueuze en minder suiker bevattende chocoladehagelslag aan onder meer hotelketens en de relatiegeschenkenmarkt maar ook aan particulieren in meer dan veertig landen. In Nederland verkopen ze het in de Bijenkorf en in hun brandstore aan het Spui in Amsterdam. Echter hebben de heren een groter doel voor ogen. Ze willen met deze ontbijtverfraaier de wereld veroveren. Hun inspiratie is een chocolaterie die in de 17e eeuw ook probeerde in Nieuw Amsterdam (nu New York) maar niet lukte vanwege een schipbreuk. Lennart vervolgt: “Hagelslag is een typisch Nederlands product net zoals onze kazen, klompen en tulpen en dit product leent zich bij uitstek hiervoor.” Van der Louw hoopt de prettige samenwerking nog lang te kunnen voortzetten.
Wilt u meer informatie over brievenbusdoosjes, kartonnen sleeves, hang tags of kopkaarten?
- Klik op brievenbusdoosjes, sleeves, hang tags of kopkaarten.
- Mail ons.
- Vul het contactformulier in.
- Of bel (010) 511 27 99.